סוגיות חשובות בנושא עיצוב מטבחים

מעוניינים לגבש עיצוב מטבחים מהמעלה הראשונה בביתכם? במאמר זה תוכלו לקרוא סוגיות נרחבות בנושא. הן יידונו בנושאים כמו עיצוב, קביעת גוון מוצרי המטבח, פרספקטיבה ועידונים שונים בהתקני האחסון ובמשטחי העבודה בשביל ליצור התאמה מלאה לחדר שלכם.

עיצוב המטבח

על מנת לקבוע עיצוב מטבחים – מומלץ לבחור את התבנית הדקורטיבית הבסיסית עבורם: כפרית, אשר מעוטרת בדלתות ארון מגולפות וחרוטות ומשטחי עבודה מסותתים או מגולפים עם קצוות עגולים או מעוגלים. לחילופין, ניתן לבחור בתבנית עיצוב בורגנית המתבססת על דלתות ארון חלקות ומלבניות, ומשטח עבודה חלק מקרמיקה, עם קצוות מלבניים. בחירה בנוסחה העיצובית הראשונית הזו תסייע לכן לקבוע עיצוב למטבח בקלות בהמשך.

גווני המטבח

על מנת לקבוע את הגוונים שיעטרו את המטבח שלכם – חשוב להבין שיש להם קשר לאווירה שתהיה במטבח: צבע חום עץ, או גוונים סובבים כמו כתום או אדום ידגיש את האלמנטים העתיקים והווינטייג' שבחדר. צבע לבן, כסוף או גוון בהיר אחר ידגיש את האלמנט המודרני-עכשווי. ניתן לשלב כל אוסף גוונים עם כל תבנית עיצוב אשר נלמדה בפרק הקודם של מאמר זה.

עידונים וליטושים

ארונות – בעיצוב כפרי, מומלץ לוודא שיש עליהם גילופים ופיתוחים. בעיצוב בורגני מומלץ לוודא שהדלתות חלקות ומבריקות.
משטח עבודה – בעיצוב כפרי, מומלץ שיהיה מעוגל בקצהו, רצוי עם סיתות או גילוף אומנותי באזור זה. בעיצוב בורגני רצוי לבחור משטח עבודה מלבני דק וחלק עם קצוות קודקודיים.
הכנות להטמעת מכשירי חשמל – מומלץ לוודא כי בפיסול המטבח שלכם ישנה הכנה להטמעת מקרר, תנור כיריים ומדיח כלים. היא מזוהה באמצעות פער ללא התקני אחסון וארונות במרכזם ובצדם.c

פרספקטיבה דקורטיבית

אם חדר המטבח שלכם מאד קטן, הקפידו כי כל משטח עבודה או דלת אחסון ארון יהיו דקים, עם ידיות קטנות על כל מגירה ודלת. אם המטבח גדול, מומלץ להקפיד כי רכיבים אלו יהיו גדולים ועבים. בכך, אתם נמנעים מליצור עיוות במיקוד ההתבוננות: מי שיצפה במטבח יראה סימטריה מלאה ולא יחוש כי אחד מהרכיבים גדול מדי, בולט מדי או לחילופין אינו מודגש ואינו נוכח כפי המצופה. מומלץ לבדוק כל רכיב מטבח שמוצע לכם ביחס לחדר שלכם, ולא ביחס לאולמות תצוגה בחנות, בשביל להסיק מסקנות נדרשות לגבי התאמה זו.